Voorpret



Ziek.
Alweer? Ja, helaas alweer. Dit keer geen echte griep, maar toch een kwaal die niet met zich liet spotten. Zelden heb ik zo gehoest. Drie dagen op de bank geslapen. Onvoorstelbaar hoe koud het daar voelt, met de thermostaat op 15 graden. Mijn camo-fleecemuts deed dienst als slaapmuts.

Vogels kijken was er even niet bij. Ja, van achter het raam, maar dat was een beetje vuil. Soms los ik het zelf op en poets ik een helder kijkgat, maar omdat ik ziek was, kon dat nu niet. Meer dan een pimpelmees, die er prachtig bijzat overigens, kreeg ik niet op de foto.



Op momenten dat ik me even beter voelde, zat ik achter de computer. Een paar mensen hadden vragen gesteld over boomvalken. Voor boomvalkliefhebbers is de winter namelijk de tijd om de foto’s te ordenen en artikelen te schrijven. “Intercollegiaal” overleg zorgt voor betrouwbare teksten. Want soms denk je iets gezien te hebben wat afwijkt van wat algemeen bekend is. Heb je het dan wel goed genoeg gezien, interpreteer je iets verkeerd of neem je voorbarige conclusies?

Als ik zo in het winterseizoen met boomvalken bezig ben, verkneukel ik mij op eind april, als de eerste weer naar Nederland komen. 
Dat is voorpret in het kwadraat.
 
Voorpret naar het geklungel van jonge boomvalkjes. Maar dat is nog wel erg ver weg...

Reacties