Grauw




De havik bijvoorbeeld, is een blijvertje (zie tekst)

Vandaag begin ik mijn blog met een foto. Ik eindig met een link.

Een collega vroeg mij of ik morgen nog naar mijn boomvalken ging. "Helaas niet", was mijn antwoord, want ze zijn weer weggetrokken naar Afrika.   
De collega reageerde verbaasd, want hij had eigenlijk nooit beseft dat sommige roofvogels trekvogels zijn.


Van de Werkgroep Grauwe Kiekendief kreeg ik een nieuwsbrief.  Wist u dat ook deze roofvogel een zomergast is die in onze herfst en winter in Afrika verblijft?


Klik voor de grap eens op de onderstaande link naar een website waarop de reis te volgen is van 14 grauwe kiekendieven met een zendertje. Intrigerend, zo'n reis.
En als u dan toch nieuwsgierig bent geworden, kijk dan naar Binnenste Buiten op 26 september 2017 op 18.50 uur op Ned 2. Daar komt een korte reportage over deze roofvogel.

Hier op Voorne-Putten zult u niet snel een grauwe kiek tegenkomen. wij moeten het in de zomer doen met de bruine en ik verheug me al op de komst van de blauwe. Zodra ik er een heb, hoort u het.

Reacties