Mooi (maar niet mooi genoeg voor een kus)



Did you ever read about a frog
who dreamed of being a king…
and then became one?

(Neil Diamond; I am I said)

 

Een paar avonden geleden werden wij midden in de nacht gewekt door een geluid dat elk jaar rond deze tijd in onze tuin te horen is.
Burrrrp, burrrp, burrrrrrrrrrp!
Een weinig opwindend geluid, afkomstig van een zeer opwindend tafereel, voor kikkers tenminste.

P
arende kikkers, in voorgaande jaren soms wel twintig. Op, over en aan elkaar. Leuk om in close-up te fotograferen. Daarom had ik ’s morgens op discrete afstand van de vijverrand mijn camera op het statief gezet. Mijn afstandsbediening had ik paraat in de zak van mijn jas gestopt. Helaas, de kikkers waren verdwenen en tot overmaat van ramp deed de zon dat ook. Het pak wolken waarachter hij weggekropen was, begon zelfs druppels los te laten. Het fotograferen van de glibberige orgie moest dus even op zich laten wachten, zodat ik naar de Beninger Slikken vertrok (zonder afstandsbediening, zoals u in het vorige verhaal keer heeft kunnen lezen)


Vanmiddag na mijn werk zaten ze er weer. Geen twintig, slechts een stuk of drie (maar gelet op de hoeveelheid kikkerdril zouden het er zomaar twintig geweest kunnen zijn). Liggend op mijn buik maakte ik een paar kiekjes van de glibberige geilaards. En weet je wat ik vind, nu ik de foto’s bekijk?

Kikkers hoeven er niet van te dromen om koning te worden. Ze zijn al prachtig zoals ze zijn!



Commentaar overbodig


Dit blogje schrijvend, bedacht ik ineens een raadsel
“wat is het verschil tussen een kikker en een pad?”

Een kikker kan wel op liefdespad, maar een pad niet op liefdeskikker.

Reacties

Een reactie posten