Graspiepende vliegenvanger


Wat piept daar in het gras, een muis misschien?
Ik kom er niet achter. Een graspieper is het niet, want die zit voor mij op een paaltje. 

Ik bekijk hem eens goed. Kan ik de lange, kromme achternagel zien, waar het beest onder andere aan herkend kan worden? Helaas, die zit onder zijn poot, platgedrukt op het paaltje.

Pieper is op insectenjacht. Hij draait zijn kopje en volgt mogelijke prooien. Komt er een binnen bereik, dan fladdert hij op en ‘hebbes’. Grappig om te zien, een vliegenvanger in pieper-uitvoering. Zou ik een vangst kunnen fotograferen? Warempel het lukt. Thuis, op de foto zie ik ook de lange kromme nagel. Soms toch wel handig zo'n foto.

Eerst zit hij maar gewoon

Op een poot draait hij zich om
En duikt achter een vliegje aan, de snavel omhooggestoken in de aanslag. Zie ook de nagels.

Hebbes!



Reacties