Broodje mier

Soms hoef je helemaal niet ingewikkeld te doen om een mooie vogel in beeld te krijgen of zelfs te fotograferen. Het is genoeg om ergens bij een rietkraag langs het water te gaan zitten met je broodpakket. Zoals je daar zit, bezig met je boterham, vertegenwoordig je geen gevaar voor vogels, die daarom soms dichterbij komen dan anders.

Verleden week langs de Bernisse overkwam mij dit. Daar was het een prachtige kneu die kwam buurten, alsof hij benieuwd was naar wat ik op mijn brood had (namelijk 100% pindakaas met een beetje honing; je moet toch wat, als je geen zout meer mag).
Voor deze mooie verschijning wilde ik de boterham natuurlijk wel even in het gras leggen, zodat ik mijn foto’s kon maken. De mieren maakten dankbaar gebruik van dit gebaar en weten nu ook hoe pure pindakaas met honing smaakt. ik op mijn beurt weet nu hoe een mier smaakt, want ik merkte ze pas op bij mijn volgende hap van mijn boterham (ondefinieerbare smaak, met een krokante bite).

Man kneu

Af en toe vond hij het toch veiliger om een beetje in de dekking te blijven

Reacties

  1. Mooie ontmoeting en nieuwe ervaring Mier had geen tijd meer om je 't leven zuur te maken ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kreeg je onbedoeld ook nog genoeg eiwitten binnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten