De vreemdste vogel van allemaal zit niet in Griekenland

Op het moment dat ik dit schrijf, zou ik eigenlijk romantisch met Sandra aan een tafeltje moeten zitten op een terras op het Griekse eiland Kefalonia, nagenietend van onze eerste vakantiedag.

Het lot had echter anders bepaald en zorgde ervoor dat wij een paar dagen voor het geplande vertrek ziek waren. Nu is niet ieder koutje een reden om een reis te annuleren, maar dit was iets anders, namelijk een griep van monstrueuze proporties. Hoge koorts, lamlendigheid, keelpijn en verscheurende hoestbuien. Sandra had het flink te pakken, maar bij een fitte jonge meid als zij komt het  minder hard aan. Zij krabbelt gelukkig al weer een beetje op.


Helaas geldt dat niet voor haar lamlendige hartpatiƫnt van een echtgenoot. Voor mij kan hoge koorts "killing" zijn, zoals zomer 2014 bijna bleek, toen ik tijdens mijn griep op de hartbewaking belandde. Ik zit nu nog in de lappenmand levend van paracetamolmoment naar paracetamolmoment in een poging de koorts onder de 39 graden te houden. Dat lukt niet altijd en bij 39+ voel ik mij bepaald niet jofel. Bovendien bekruipt mij bij het overschrijden van die magische grens steeds een gevoel van "wat als, wanneer moeten we bellen en waar gaat dit naartoe?"

Wij zitten natuurlijk niet te wachten op een herhaling van  riskante toestanden zoals in 2014 en in overleg met de huisarts besloten wij om de reis te annuleren, omdat zo'n reis een veel te zware belasting zou vormen.

Ik zal even niet vogelen en heb dat de voorbije dagen natuurlijk ook niet gedaan. Daarom een foto van de vreemdste vogel van allemaal, gefotografeerd door Richard Vos (zie de link rechts in de balk voor zijn foto-website).

Ik tijdens mijn favoriete bezigheid: boomvalken!


Reacties