Afkicken

Elk jaar als de boomvalken het land zo'n beetje verlaten hebben, moet ik afkicken. De voorbije maanden was mijn vogelfocus immers alleen op boomvalken gericht. Nu ze weg zijn 'mag' ik ook weer naar andere vogels kijken. En als ik daar aan gewend ben, geniet ik met volle teugen van alles wat de herfst winter weer voor me in petto hebben. Vandaag een voorzichtige start (voorzichtig, want geveld geweest door een flinke griep) en daarbij wat leuke waarnemingen gedaan.

Een grote gele kwikstaart, meest een trekvogel, langs de Oude Maas
Een jonge roodborsttapuit zat samen met zijn ouders bij de Beerenplaat

Eerst was de lucht nog blauw boven de Wolvenpolder (wolkenpolder)
Maar het begon aan het eind van de middag te betrekken

Een kleine zilverreiger, met de gele voeten


Nog twee kleine zillies

Reacties