Flop, flop, flop

Flop, flop, flop.
Het klonk als een lange man, rennend in te grote gymschoenen. Jullie kennen het geluid vast wel.  Zo'n jogger, stomend van oververhitting met een hoofd als een boei. Van wie je denkt doe toch eens gewoon, dit kan toch niet gezond zijn, om zich op zijn leeftijd nog zo in het zweet te werken?

Maar het was geen jogger. Die lopen niet op akkers waar de jonge tarwe aan het opkomen is. 
Ik moest daarom zoeken naar de werkelijke herkomst van het mysterieuze geluid. Het leek wel te komen vanuit de boerensloot aan mijn rechterkant. Die kant op gekeken had ik al snel in de gaten wat het was: een meerkoet, die met zijn platpoten zijn nest aan het aanstampen was. Flop, flop, flop. 

"Ga je lekker? sprak ik het dier vriendelijk toe. Maar hij luisterde niet. Hij had wat anders aan zijn hoofd: seks. Dat zag ik toen hij te water ging en met opgeheven snavel op een vrouwtjeskoet afzwom. "Hé moppie, wil jij het met mij doen?" Zij gaf geen sjoege. Bekijk jij het maar, leek ze te denken, maak jij eerst je nest maar eens op orde. "Maar m(en)eerkoet liet zich niet afschepen. Hij ging in de achtervolging en ging er bovenop. 

Het zijn geen zachtzinnige vogels hoor, die meerkoeten  Moet je voor de grap maar eens klikken op de link onderaan, naar een filmpje. 
En verder nog wat andere foto's van vandaag, want er is verder weinig aan, aan zo'n meerkoet en zeker niet als je het filmpje hebt bekeken.

Meerkoet accepteert geen nee van mevrouw


Het is niet alles goud wat er blinkt. Zeker niet op akkers

Een buizerd kwam even buurten. Was ook hij benieuwd naar het geflopflop?

Klik hier voor een filmpje van René Erwich of Youtube over een niet zo lieve meerkoet (alleen voor sterke magen). 

Reacties