Avondrood

Mijn ervaring met weersvoorspellingen is dat ze meestal kloppen als het over regen gaat. Dat bleek gisteren ook weer eens, want de voorspelde regen maakte dat Tino en ik  al voor de lunch verzopen katten waren. Omdat verbetering er ook niet in zat, waren wij om een uur al weer thuis.
Dat moest anders kunnen...

Vandaag na het werk was ik daarom in mijn eentje weer naar de Spuimonding-West gereden. Het was zonovergoten. In deze tijd van het jaar belooft dat de mooiste luchten en goede vliegomstandigheden voor de zeearend. Die beloften werden ruimschoots waargemaakt. Twee zeearenden waren er zelfs. 

Het is dat ik ik het er nu nog even over heb, maar het natte pak van een dag eerder was natuurlijk acuut vergeten. 

De zeearend onder de in paniek weg vluchtende ganzen



De zon gaat hier zo mooi onder dat hij zelfs de grauwe gebouwen van de stad laat glimmen







Reacties