SV EMC

De “SV” in de titel is een afkorting die Tino en ik in ons whatsappverkeer gebruiken voor valken. De TV is de torenvalk, de BV de boomvalk en de SV... de slechtvalk!

Op de gebouwen van het Eramus Medisch Centrum wonen al jaren slechtvalken. 
Toevallig had ik pas geleden over de SV’s van EMC gelezen dat zij verhuisd moesten worden. Het oude pand, waar zij achter het logo nestelden, wordt binnenkort namelijk gesloopt. Het was nog maar de vraag of zij die verhuizing zouden pikken. Afgelopen vrijdag besloot ik dat te onderzoeken. 

Ik had alleen mijn fototoestel met zoomlens bij me. Eigenlijk alleen om de moderne en ruimtelijke nieuwbouw vast te leggen. Maar als ik helemaal inzoomde, diende mijn lens ook als verrekijker. En dat kwam goed uit, want zonder deze kon ik op de gigantisch hoge toren niet onderscheiden of de donkere stipjes op het blauwe Eramsus-logo valken waren of iets anders. 

Het bleken valken te zijn. Een moeder, een vader en een jong. Dat het er drie waren, ontdekte ik trouwens pas thuis bij het bewerken van de foto’s. Ik dacht er namelijk maar een te hebben gefotografeerd. Leuke verrassingen zijn dat.
Binnenkort ga ik eens terug om ze te proberen door de telescoop te fotograferen. Tot die tijd moet u het doen met de onderstaande bewijsplaatjes.
Zo hoog dus!
Stipjes dus. Op de krul van de 'E', helemaal links, of de rug van de 'a' en op de rug van de 's'

Die op de 's': het jong (want erg bruinig)


Het vrouwtje zit hier kennelijk vaak, kijk maar naar de poepsporen

Een blik op de nieuwbouw. Op de toren links zaten ze.



Reacties