Kleine hapjes: een reisverslag. Inleiding: waarom hapjes?



Een van de verschijningsvormen van het mooie Brabant

Veel mensen hebben het te druk voor het lezen van grote verhalen.
Met wat geluk jaagt u er op vakantie nog een paar boeken door, maar in het dagelijkse leven wordt voor lezen zelden tijd vrijgemaakt. Werk, dagelijkse beslommeringen en de zorg voor kinderen gaan voor en de resterende tijd is voor de televisie of Netflix. En het internet natuurlijk.
Over het internet surft u tegenwoordig meestal vanaf het mobieltje (jammer, want mijn foto’s zijn op groot scherm veel mooier). Vaak doet u dit er even bij, dus naast een andere activiteit. Dat is handig voor korte stukjes, maar langere teksten vragen meer tijd een aandacht. Als die er op dat moment niet is, haakt u af voor het einde van mijn verhaal. Of u scrolt alleen even langs de plaatjes. Om dit te voorkomen, probeer ik om mijn verhalen niet te groot te maken.

Maar soms heb ik wel een lang verhaal, zoals over mijn belevenissen tijdens mijn kampeertrip naar Brabant van 22 tot en met 24 augustus, op zoek naar boomvalken. Omdat ik u toch wil laten meegenieten, heb ik het voor u in hapklare mootjes gehakt; een voor elke dag.


Bent u er klaar voor? Dan zie ik u graag morgen bij deel 1.

Een jonge boomvalk achtervolgt zijn moeder die een libel voor hem heeft. De late maan kijkt toe.



Reacties