Ruzie met een grasspriet

Ruzie met een grasspriet. Dat heb je natuurlijk al gauw, als je net als ik voortdurend in bermen en velden zit om vogels te spotten. 
Ook vanmiddag raakte ik slaags, toen een jonge boerenzwaluw vlak bij mij op een hek zat te wachten om gevoerd te worden. Hoe dichtbij hij ook zat, ik kon geen 'clear shot' maken, omdat stengels gras het beeld vertroebelden. Na heel wat geschuif met krukje, hoofd en lens, lukte het uiteindelijk om het vogeltje een beetje in beeld te krijgen en op de gevoelige plaat vast te leggen. Maar iedere foto is wel ergens onscherp. Op die plaatsen hebben volhardende sprieten een zwaar bevochten plekje in het beeld weten te bemachtigen. 

En eigenlijk houd ik het meest van dit soort 'onvolmaakte' foto's omdat ze niet alleen het onderwerp in beeld brengen, maar ook het verhaal erachter en de omstandigheden van het moment.





En of ze een keel kunnen opzetten: honger, honger hongerrrrrrrrr!



Reacties

Een reactie posten