IVF


In deze tijd van het jaar komt het er niet altijd van om naar buiten te gaan. Na het werk is het al snel donker. Heb ik dan eindelijk eens tijd, dan heb ik geen fut of regent het. Gelukkig is er dan nog IVF:
In Vitro Fotografie, fotograferen vanachter glas, zoals dat van mijn keukenraam.

Tuinvogels laten op deze zachte dagen de voedselcontainers nog links liggen en genieten van de restanten natuurlijk voedsel. Vinken scharrelen tussen het afgevallen blad naar zaden. Roodborst en heggenmus zoeken op de grond naar insecten. De pimpelmezen doen hetzelfde tussen de struiken. Daar vissen zij menig spinnetje tussen bladoksels vandaan. 

Kennelijk hebben zij ook behoefte aan vitamines, want een paar dagen terug was er een pimpelmees driftig bezig met het eten van meidoornbessen. De foto's die ik ervan maakte zijn door de dubbele glaslaag van mijn ruit wat onscherp. Tja, het blijft behelpen met die reageerbuisfoto’s.





Reacties