Nazomeren


Helaas zijn de boomvalken die ik dit jaar gevolgd heb weer vertrokken naar Afrika. Jammer hoor, want nu heb ik niets meer om handen...toch?

Gelukkig worden wij getrakteerd op een prachtige nazomer (en dat na een zomer waarover wij ook niet mogen klagen). Die nazomer laat zich uitstekend genieten in de buitengebieden van Nissewaard. Daar houd ik mij de laatste dagen dan ook veelvuldig op, treurend over het vertrek van mijn boomvalken, maar stiekem met een grote glimlach, want het is wel erg mooi hoor, deze dagen.


Nazomertijd is ook spinnentijd
Wintertalingen





Zich verzamelende kieviten gaan in de lucht omdat er een roofvogel nadert. Ook de talingen vluchten.


Een plukje lepelaars (1 jong met de zwarte vleugeltoppen)

Twee zeearenden voeren een zonnedans op

Een groepje van de 53 koeien die in het gebied wonen en elke avond over de dijk trekken








Reacties