Plakkers

Vandaag verklaarde Rutte dat de kans dat hij met de PVV in zee gaat niet 0,1% is, maar 0,0%. 

Na het “geen Euro’s meer naar Griekenland” en het tot een ‘ja’ gemanipuleerde ‘nee’ in het Oekraïnereferendum weten wij inmiddels wat het woord van Rutte waard is. Straks, na de verkiezingen, breidt hij 0,0% doodleuk uit met nog wat cijfers achter de komma, bijvoorbeeld  0,00001 %. En is dat nou niet net een beetje meer dan helemaal niets? 
Als de tijd daar is kan hij onnozel lachend met de PVV in zee gaan, waarmee zijn eigenlijke doel bereikt is: 

aan het pluche blijven plakken. 

Getverderrie, hoe raakte ik nou in de politiek verzeild? 

Ah, ik weet het weer. Eergisteren zag ik in het Mallebos een goudhaantje.
Op een bepaald moment hing hij ondersteboven aan een tak. Ik ving hem in mijn lens. Toen ik de foto vanmiddag bekeek, was het net of de piepkleine acrobaat met zijn pootjes aan de tak was vastgeplakt. Vanuit de televisie in de woonkamer klonk op dat moment het citaat over de 0,0% van Rutte, de plucheplakker, waarmee de associatie met de takplakker een feit was.  

Als er binnenkort dan toch gekozen moet worden...:
 

Reacties

  1. Leuk geschreven Peter en een hele leuke foto ook - Ja Rutte lijkt een goudhaantje te zijn. Maar wellicht dondert hij van zijn stoel af ... ?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten