Tegenwerking

 Ik wilde dit stukje eerder schrijven, maar het meewerkend voorwerp werkte niet mee.

Ik bedoel daarmee de jonge ekster die in alle stilte op de wereld was gezet. In onze eigen sierpeer nota bene, onopgemerkt voor mijn altijd spiedende oog. Dat ben je niet gewend van zulke volbloed herriemakers!
Ook dit jong was stil, stiekem en schuw als de P. Maar alleen als ik in de buurt kwam, want de rest van de tijd hadden we oordopjes nodig om ons te beschermen tegen het onophoudelijke gekekker van ouders en jong. Zelfs bedelen doen eksters blijkbaar krassend.

Al met al wilde het kind niet poseren. Alleen met de grootste moeite wist ik een paar foto’s te maken van de magere lelijkerd met het vuil ogende verenpak.

Bij andere kraaiachtigen, zoals zwarte kraaien en kauwen was het de voorbije weken ook voedertijd. Die werkten beter mee, want ik kon gewoon stoppen met de fiets, afstappen en gauw een plaatje schieten. Om mijn aanwezigheid werd niet gemaald.

Jonge ekster op de loungeset

Bedelen

 

 

Ook zwarte kraaien bedelen

Kauwtje wordt gevoerd door ouder


 

Reacties