De laatste bal

Zoals iedereen weet, ben ik niet fit. En behoorlijk slechthorend. Geen betere mix dan dat om niet al 'mijn' boomvalken meer in mijn eentje te kunnen opsporen (95% van de gevallen vind je op het gehoor!) 

Gelukkig heb ik dit jaar via de KNVV  drie mannen gevonden, die mij helpen. Stuk voor stuk goede vogelaars, en mannen die met tegenslag kunnen omgaan.

En tegenslag is er! Vanaf begin mei zijn wij al aan het zoeken, maar we hebben slechts drie (van zes) koppels gevonden. Het lijkt erop dat het geen goed boomvalkjaar wordt in onze regio (vanuit Drenthe hoor ik soortgelijke geluiden). Is het de aanhoudende regen geweest of hebben slechtvalken onze boomvalken verjaagd (lees: opgegeten) of is er een andere oorzaak?

Mijn kompanen en ik blijven zoeken tot de dag dat ze weer terug naar Afrika gaan, omstreeks begin oktober. Want net als in een tenniswedstrijd is het pas over als de laatste bal gespeeld is. 

Los van schaarse boomvalken, komt er altijd wel wat moois in beeld, zoals twee hazen in een compleet veldboeket. Ik was net op tijd, want een dag later bleek het veld gemaaid te zijn.

PS: de KNNV is met veel meer bezig dan met vogels. Je kunt er voor van alles terecht. Klik hier maar als je interesse is gewekt.


 


Reacties