Gewoon een kip

De jonge man met wie ik gisteren in de polder was, bleek net als ik langdurig naar boomvalken te kunnen kijken, ook toen er geen actie was. Ons geduld werd trouwens genereus beloond, want wij mochten getuige zijn van een paar duizelingwekkend snelle jachtpartijen.

Maar goed, er gebeurt toch ook vaak niets bij de boomvalken. Gewoon omdat ze economisch omspringen met hun energie. In die tijd kijken wij natuurlijk naar ander moois. In mijn geval waren dat gisteren twee grote zilverreigers, waarvan er een redelijk dicht voor ons landde.

Toen ik thuis de foto’s zat te bekijken, viel het mij op hoe ingenieus het verenpak van deze reigersoort is samengesteld.

Maar als je al die veren wegdenkt, en die lange poten en nek, is het net een kip. 

Daarom, voortaan zilverreiger op mijn bord?
Ik kan zo een land bedenken waar ze het waarschijnlijk doen, maar ik heb ze toch liever op de foto.
Geniet ervan!

Grote zilverreiger

Het indrukwekkende verenpak

 

 

Reacties