Tel wat je hebt...

"Kijk naar wat je hebt, niet naar wat je niet hebt"

Aldus mijn moeder op haar sterfdag. 

Op dit moment zit Tino vaker in de natuur dan ik. Voor mij geen eerste fitis of zwartkop of blauwborst.

Vanmorgen was hij even bij mij langsgegaan (op de fiets, jazeker!) Het gesprek kwam op zijn blog. Hij had een stukje geschreven over wat hij de voorbije dagen allemaal beleefd had. Hij had het nog niet geplaatst, omdat ik het vanuit mijn lappenmand misschien pijnlijk zou vinden om te lezen hoe hij zich vermaakte.

Maar wie ben ik om hem zijn pleziertjes te ontzeggen, zeker na de verschrikkingen die hij allemaal heeft doorgemaakt? Er was nota bene een tijd dat wij dachten dat hij nooit meer de natuur in zou kunnen...

Daarom zeg ik: 'Schrijf maar op Tino, overstelp mij met duizenden woorden.' Zij zullen mij doen beseffen  dat ik een vriend heb, die na een vreselijk ongeval is opgekrabbeld, tot aan de eerste fitis, zwartkop en blauwborst aan toe, en die het verdient om daar met volle teugen van te genieten.

Daar komt bij: hij had 6 teken. En die had ik lekker niet 😁😁


Mijn eerste tjiftjaf, half maart

En mijn eerste kievit in zijn broedgebied

En een schitterende blik over dat broedgebied


 


Reacties