Denk zwart-wit

“Ik zag een zwart-wit vogeltje, maar volgens mij was het geen kwikstaart.”

Met die woorden kwam Sandra terug in ons huisje na een rondje over het park. 

Mmm, daar moest ik even over nadenken. Een bonte vliegenvanger misschien? Ik hoopte het, want dat is ook zo’n vogeltje die bij ons niet voorkomt, behalve soms tijdens de trek, en die altijd weer leuk zijn om te zien.

En zo gingen wij er de volgende dag op uit (een wandeling van 100 meter).

Hij zou in een nestkastje zitten, maar toen wij er waren: niemand thuis. Niet direct in elk geval, want na een minuutje of tien wachten, streek hij neer in een boom naast het kastje. Joepie, het was er een! 

Een beetje infantiel misschien, maar van zo'n waarneming kan ik het hele jaar nagenieten. 

 “Goed gespot Sandra!”

Bonte vliegenvanger

Bonte vliegenvanger op tak

 

 

 

 

Reacties