Nieuw 'speeltje'

Mijn nieuwe camera verschilt niet veel van de oude. Gelukkig, want anders zou ik weer dagen kwijt zijn om alle functies feilloos onder de duim te krijgen (letterlijk, want veel van de knopjes raak je met je duim aan). 

Het is een verademing dat alles het nu weer doet. Dat was bij mijn vorige niet meer het geval. Jammer, want zo leuk vind ik het kopen van apparatuur ook weer niet, of het nu om auto’s, telefoons of camera’s gaat. 

Hoewel de meeste functies hetzelfde zijn en min of meer onder dezelfde knopjes zitten, moet ik toch wennen aan mijn nieuwe metgezel. Hij is net iets groter, zwaarder, sneller, heeft net iets meer autofocuspunten, et cetera.  Daarom ben ik er de voorbije dagen lekker mee aan het stoeien geweest. 

En als ik dan toch aan het fröbelen was, dan kon ik ook wel proberen om de onstuimige wolkenluchten in beeld te brengen, die in deze tijd van het jaar veel voorkomen. Landschapsfoto’s maken is trouwens niet helemaal mijn cup of tea, maar soms zie ik zulke mooie luchten dat het haast misdadig is om niet op zijn minst een poging te wagen.

Voor een mooie IJssellandschap hebben wij ons eigen Spui

Hier dacht ik wat te kunnen spelen met de weerspiegeling van witte masten

Kleurrijk groepje schapen

De reeën bij de Beninger Slikken zijn vaste prik

Nou vooruit, dan toch maar een vogel: koperwiek

 

Reacties