Rainy days

Regen in de ochtend. Meestal zet ik op dit soort dagen iets op het fornuis dat lang moet pruttelen. Nu heb ik dat gisteren al gedaan: groentesoep met bouillon, getrokken uit mergpijp en zo. Zojuist heb ik de filters van de afzuigkap in de vaatwasmachine gezet. Ook iets waar ik liever bij thuisblijf. Onze afzuigkap begint letterlijk te piepen als hij in bad wil. En wie ben ik om hem dat te misgunnen?

De soep houdt mij gezelschap. De pan had ik vannacht buiten gezet; lekker koel. Gelukkig met een plastic zak eroverheen, want anders zou hij deels naar regenwater smaken. 

Alles in de tuin is drijfnat. Kringetjes op de vijver en in de drinkschalen. Het is windstil en donker. Vanmiddag zou het gaan opklaren, maar ook waaien. Misschien kan ik dan nog even naar buiten.

Maar nu zit ik hier nog goed, aan de eettafel. Straks schenk ik mijn tweede kop koffie in en ga ik schrijven aan mijn roman. Het is een spontaan project, dat iets meer dan een jaar geleden begon. Intussen schreef ik 504 pagina’s.
Het verhaal is nog niet af. Gelukkig, want ik wil nog geen afscheid nemen van de door mijzelf geschapen personages. Of het ooit een boek wordt, leesbaar voor anderen? Wie zal het weten. Wat ik wel weet, is dat ik er zelf al veel plezier aan heb beleefd.

Gisteren heb ik trouwens ook nog wat landschapsfoto’s aan mijn blog toegevoegd. Kijk daarvoor maar eens op de link in de linker kolom van mijn blog. De windmolens aan het Spui, die ik verleden week vastlegde, vind ik zelf wel geslaagd. 

Voor jullie ook een paar foto’s die ik nog over had voor ooit (nu dus). 

 


Deze zwaan vloog bijna binnen

De dans van de zilverreiger

Een reeënfamilie in de avondschemering bij Simonshaven

Verleden week zat er een ooievaar aan de Heemraadlaan in Spijkenisse

Een alerte buizerd op de nieuwe stuifdijk bij de Maasvlakte

Reacties

Een reactie posten