Vogelloos plezier

Terwijl ik dit schrijf, zie ik de laatste wolkenpartijen wegtrekken en klaart het in het Westen op. Bakken regen, en ook donder en bliksem lieten zich vandaag gelden. Wat een contrast met gistermiddag, toen het zonovergoten en heet was.

Ik was op de fiets naar het Mallebos gegaan, want daar was verleden week een boomvalk gesignaleerd. Ik wilde kijken of hij er nog zat. Helaas: geen boomvalk. En ook geen andere vogels. Die hadden er geen zin in met die hitte. 

Ik lijk wel gek, dacht ik, straks smelt ik nog.
Gauw de schaduw in, navelstaren is ook leuk.
Maar daar kwam weinig van terecht, want al gauw viel mijn oog op andere diertjes. Zij genoten juist van de hitte. Krekels, een reusachtige sabelsprinkhaan (te snel voor een foto) en prachtige libellen. 

En ook zag ik een slakkenhuisje. Het was voor de verandering eens een keer niet leeg, maar bewoond door een slijmerig wezen, dat zijn huis tergend traag over een brandnetel voortsleepte.
 



Deze jonge fuut had het niet warm. maar die had dan ook een privé-zwembad


 

Reacties