Grondsmaak



Ik ben dol op rode bieten, maar eet ze zelden. Mijn vrouw vindt ze namelijk niet lekker. Ze vindt dat ze naar grond smaken (doe mij dan maar een hapje grond).
Omdat ik kook, maak ik altijd iets wat wij allebei lusten. Dus geen bieten.
 
Soms, als Sandra met iemand buiten de deur eet, sla ik mijn slag. Dan komen de bietjes op tafel of forel (smaken ook naar grond) of kippenhartjes. En ook op Lesbos bestel ik steevast een paar keer een knol van een bietensalade. Smullen!

Gisteren zat ik langs een bietenveld. Geen kroten, maar suikerbieten. Er zat van alles in. Een fazantenfamilie met 8 kuikens, hazen, gele en witte kwikstaarten.

Ook muizen scharrelden in het bietenveld rond. Dat maakte ik op uit de aanwezigheid van de torenvalken die boven het veld stonden te bidden en zich keer op keer op zo’n knaagdiertje stortten. Dat lukte een paar keer heel goed. Ook voor de torenvalken was het smullen. 

Ik betwijfel of  muizen naar grond smaken. Eerder naar rauwe biefstuk, vermoed ik. 

Bidden boven de bieten (torenvalk vrouw)

Klaar om de volgende muis op haar bord te leggen


Reacties

Een reactie posten