Vage types



Vage types kom je soms tegen in de natuur. Zoals vogelaars als ikzelf, die ineengefrommeld in de bosjes zitten (in spierverkrampende houdingen) om een prooi te spotten en op de foto te zetten. Vanmiddag was ik ook zo aan het sluipen, omdat ik achter een haag een groene specht met haar jong wist te zitten. De oudervogel kwam steeds dichterbij, maar helaas zat er tussen mij en de vogel nog een hek. Ik maakte dan ook, geheel in lijn met mijn hoedanigheid, vage foto’s. Althans foto’s waarop de groene specht nog wel aardig te zien is, maar waarop je ook wazige contouren ziet, zoals je die krijgt als je door een gaatje in een gazen hek probeert te fotograferen. Maar nu jullie het verhaal achter de foto’s kennen, zijn de plaatjes misschien toch nog acceptabel. Het zijn er vijf (wat veel?), maar dat is omdat de specht in verschillende houdingen zit, waardoor je ook andere delen van het verenpak ziet.
Hier moeder (links) met jong. Op de volgende foto's moeder (want alleen zwart op de wang/ mannetjes hebben een rode wangvlek in het zwart)






Reacties