Heavy stuff



Meestal fotografeer ik met een digitale spiegelreflex-camera met een vaste telelens (waarmee je dus niet kunt in- of uitzoomen). Maar zo’n ding weegt wat hoor. Op lange wandelingen braken die 2600 extra grammen me op. Want er gaat altijd ook wel een kilo water mee, en een regenjack, broodpakket, verrekijker, klein spul en de rugzak zelf. Alles bij elkaar te zwaar voor een kneus. Dus zat er niets anders op dan een iets lichtere camera te kopen voor erbij. Gisteren kreeg ik hem binnen en vandaag maakte ik er de eerste foto’s mee. Het is wel weer wennen, allemaal nieuwe snufjes, duizend-en-een knoppen, maar de eerste resultaten zijn niet teleurstellend.



De natuur werkte goed mee, met mooi licht (zon) en plenty fotogenieke vogeltjes met jongen. Beweeglijke rakkers, dat wel, maar dat is goed voor het oefenen op bewegend doel. 



Canadese ganzen zonder pullen

Twee Canadese ganzen met twee pullen

Pimpelmees nog nat van het badderen

Zwartkop met voer voor zijn jongen
Bij de onderstaande pimpelmees met rups hoort nog een klein verhaaltje, want ik stond naast het pad te kijken wat hij allemaal aan het doen was. Maar op een gegeven moment deed hij niets anders dan kwetteren en zitten, met een bek vol rupsen. totdat ik besefte dat ik vast in de weg stond en ja hoor, in een dun boompje vlak naast het pad waar ik stond zat een gat. Het zou toch niet, dat dat de ingang naar zijn nest was, precies waar ik toevallig stond? Maar nadat ik een paar meter doorliep, vloog de mees er met zijn boodschappen in om even later zonder weer naar buiten te komen. Een nestje!

Iets te beweeglijk voor een scherpe foto dit keer

Mees klaar om er weer uit te vliegen

Reacties