Rare jongens, die torenvalken

Maar niet alleen de jongens, ook de meiden doen een beetje raar.

De meeste mensen herkennen van alle roofvogels alleen de torenvalk. Die zien ze vaak 'bidden' langs de kant van de weg. Soms fladderend, soms gewoon tegen de wind hangend. Dat is hun manier van jagen. Als je goed kijkt naar zo'n biddende torenvalk, dan zie je het kopje van de vogel voortdurend heen en weer gaan, loerend naar een lekker hapje.

Meestal is het de torenvalk te doen om een lekker muisje te vangen. Volgens de boeken is dat ook hun hoofdvoedsel. Maar soms vangen ze vogels en zelfs insecten, zoals torretjes of sprinkhanen.

De rare meid op de foto maakte het nog bonter: zij ving een regenwurm. Daar kan ik me nou weinig bij voorstellen, bij het eten van wurmen. Wat zeg ik, ik heb er wel eens een opgegeten voor 5 gulden. Zelden heb ik zoiets goors geproefd. Smaken verschillen natuurlijk, maar omdat deze dame wurmen kennelijk lekker vindt, vond ik haar een beetje raar. 



Torenvalk met gevangen regenwurm



Reacties