Domper?

"Een eekhoorn!"

Nu ziet Tino hem ook. Het ranke diertje klimt over de stam van een kolossale eik, dwaalt over dunne takken naar rechts, neemt een sprong, en met zijn staart als roer zeilt hij zo de top van een kleine spar in. Van onze aanwezigheid, op nog geen 15 meter afstand, trekt hij zich niets aan. 

Het sparretje fungeert de volgende 10 minuten als podium voor een show van klauteren, knagen en  krabben. Het knaagdier met de guitige kraaloogjes, de behendige pootjes en de soms haast doorschijnende lange staart, brengt ons in verrukking. Een passerende fietser stopt en geniet met ons mee.

Domper.
Ik heb het wel vaker geschreven: de meest fotogenieke momenten doen zich voor op de dagen dat je geen camera bij je hebt. Zo ook vandaag.

Die had ik gisteren wel bij mij. Toen maakte ik twee foto's van een zingende heggenmus. Ook prachtig. 

Een eekhoorn houden jullie van mij tegoed. 

 




Reacties