Heimwee naar een sprookjesfiguur

 Hè, hè, eindelijk terug van vakantie; van werkvakantie welteverstaan. 

Het werk bestond uit het opnieuw maken van mijn boomvalkenwebsite. Een klusje waarmee mijn provider mij had opgezadeld als gevolg van een softwarewijziging. Ik zag er enorm tegenop om alles opnieuw te doen, de teksten, de foto's de films. Pffff. Maar Sandra trok een peptalk uit de kast en wist mij toch te motiveren. En het is gelukt, en als ik zo vrij mag zijn, nog aardig ook. Sandra bedankt!

Het gekke was, dat ik gedurende mijn hele werkvakantie heimwee had. Heimwee naar de personages uit het boek dat ik al een tijdje aan het schrijven ben, en dat intussen 2000 pagina’s beslaat (eigenlijk zijn het twee boeken en een epiloog). Tijdens de dikke maand die ik met mijn site bezig ben geweest, heb ik mij iedere dag schuldig gevoeld dat ik mijn personages geen aandacht gegeven heb. Maar nu mag ik weer.

Normaal gesproken zit er een bruggetje tussen mijn tekst en de foto’s. Niet vandaag. Nu toon ik gewoon de foto’s die ik gisteren maakte van een halsbandparkiet, die voor de verandering eens bleef zitten toen ik naderde. Zat op zijn gemak esdoornzaden te knagen. 

Hoewel het vreselijke schreeuwlelijkerds zijn, is er weinig lelijks aan. Paradijsvogels zijn het eerder.

Wie mijn nieuwe site wil bekijken: www.boomvalken.nl 
 



 

Reacties