Tong


“Dag meneer Ganzeboom, u voelt zich niet zo best, zo te zien”.
“Dat klopt, ik ben bang dat mijn verkoudheid is geëscaleerd in iets ergers. Ik ben het wel gewend, maar toch… Misschien moet u even mijn longen beluisteren?”
“Inderdaad, u heeft een beginnende longontsteking. En uw hartritme is ook van slag.
Steekt u uw tong nog even uit?”
“Ja, dáág, ik ben geen merel!”
“Pardon?”
“Neen grapje, ik moest denken aan een foto die ik pas geleden maakte.”

De dokter snapte er niets van. Jullie ook niet, waarschijnlijk. Kijk daarom maar even naar de eerste foto van een badderende merel. Hij sperde zijn bek wijd open. Misschien was hij wel aan het zingen, zoals veel mensen ook doen onder de douche. Dat kon ik vanachter het glas niet horen. Wel zag ik dat hij een spitse tong heeft. Typisch, daar sta ik nooit zo bij stil, bij die vogeltongen. 

Ik ben overigens nog steeds niet helemaal hersteld van de griep annex longontsteking. Misschien ga ik maandag voor het eerst weer eens een stukje fietsten. Het wordt tijd na drie weken. Met wat geluk kom ik dan weer met verhalen en foto’s vanaf de buitenkant van het glas.

Krabben en zingen in het bad

Het spettert er altijd behoorlijk op los




Reacties

  1. Met de huidige weersomstandigheden kan ik me haast niet voorstellen dat jij (of ik) ooit nog gaat fietsen. Of bedoel je de hometrainer op de zolderkamer? Ik denk er serieus over om marktplaats af te speuren naar zo'n ding. Overigens zie ik dat je wel heel veel op de weggeef site zet. Zolder opruimen? Of toch kleiner gaan wonen? Zelfs nu de 2e schutting is omgewaaid omdat de nieuwe buren de tuin leeg hebben laten trekken, kan ik me nog niet voorstellen dat we geen tuin meer zouden hebben. En zie ik weer leuke foto's van jou in jouw tuin. Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten