Gouden spiegelei?

Hoe noem je een kind van de kip met de gouden eieren?
Een goudhaantje natuurlijk.
En het kind van een kip met gebakken gouden eieren?
Een vuurgoudhaantje. 

Dit soort gekke gedachten borrelen wel eens op als ik aan het vogelen ben. Zij vormen dan de inspiratie voor een stukje als dit. Dat komt goed uit, want Tino had al opgemerkt dat ik al een tijdje niets meer geschreven had. Ik antwoordde dat dat klopte en dat dat kwam doordat het niet zo fotogeniek weer was de laatste tijd. Ik kon daarom geen foto's maken. En omdat ik mijn verhaaltjes altijd vergezeld laat gaan van door mijzelf gemaakte actuele foto's waren er dus ook geen verhaaltjes. 

Vandaag scheen eindelijk de zon weer eens en met die zon kwam ook de kans om weer eens een foto te maken. Van goudhaantjes natuurlijk. 



 

Reacties

Een reactie posten