Afleiding



1 mei, dag van de arbeid. Maar niet vandaag, want hij viel op zondag. En wat doe je op zondag, als de lucht stralend blauw is en je zojuist op de weegschaal gezien hebt dat de Oranje-tompoucen nog aan je buik hangen? Fietsen! Zonder hulpmotor, aan een stuk en heel ver. 
Aan twee van die drie voornemens heb ik me gehouden. Ik heb namelijk gefietst en zonder hulpmotor. 'Heel ver' ben ik echter niet gekomen, want wat werd ik weer afgeleid vandaag.
 
Meestal schrik ik me het hebbielebbie als er een fazant vlak voor mij de lucht in gaat. Een foto maken is er meestal niet bij, laat staan een scherpe. Vandaag had ik eens geluk. Dat kwam ook omdat ik de camera al in de aanslag had, omdat ik een lepelaar had zien staan.




Jazeker, ook de lepelaar heb ik nog in mijn lens gevangen.  Ik mocht hem lekker dicht naderen en heb hem goed bekeken. Prachtige vogels, met die kuif en het gele snaveleinde (van onderen is de snavel helemaal geel).

Kortom: ik ben weer eens in mijn nopjes.



Reacties