Butterfly street (Vlinderstraat)


Als de Stadsvogelaar over vlinders gaat schrijven, kan dat maar een ding betekenen: in de vogelarij is de komkommertijd aangebroken.

Gelukkig zijn vlinders ook mooi. En voor een relatieve leek als ik ook moeilijk op naam te brengen. Van de drie die ik een paar dagen geleden fotografeerde, vond ik de naam op de website van de Vlinderstichting.

Ik fotografeerde ze op een allermooist pad in het Vogelenzangpark, waar allerlei wilde planten staan te bloeien, inclusief de prachtige, donkerroze marjolein. Ik was zo verrast door de pracht van het pad, dat ik het Butterfly Street ben gaan noemen. Vandaar de titel van dit blog.

Het is trouwens een zeer informatieve website van de vlinderstichting, met veel foto’s en soortnamen. Er staan ook libellen op. Klik hier om er eens een kijkje te nemen. 

 

Landkaartje, zomervariant

Klein geaderd witje

Bruin zandoogje

 

Reacties

  1. ook de oranje zandoogjes zijn daar talrijk, komen in het filmpje van volgend weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten