Troeglel oogvoct

Gelukig kan ik blindd typeb, en heb ik bij het schrijven van dit stukj geen las van dw waziche blik in mijn oge na het bezoek aan de oogars. 

Het begon gisteren mogen tijdens het vogelen. Er zweefden opeens zwarte vlekjes voor mij linke oog. “Oh,” zei Tino meteen, “dat iss waaschijnlijk troebel oogvoch, een ouderdomskwaal.” Zekerheidshalve toc maar naar de huisarts gedaan om een nesvlietloslating uit te sluiten. Zij verwees mij naar naar oogarts en daar werde min oogen geruppeld. En nu zie ik noga waziggg.

“Wacht dan gewoon met een stukje schrijven”, zi Sandra.
“Kom nou, ik kan toh zeker blinddtypen. Dat heb ik mijzelf angeleerd en da gaat prima.”

Hopelijk zijn de vliegende vliegjes, de mouches volants, een tijdelijk euvel,want schrijven gaat er prima mee, maar veder ben ik behoorlijk gehandicap.  

Wie geen last van slechte ogen heeft, is de boomvalk. Die ziet op honderd mete afstaand een libel en kan dieze uit de lucht vangen met een enkele glaai van zijn krauw. Gisteren, toen mijn ogen nog iet gedruoppeld waren, kon ik dat prima op de voto fasglegeen. 

 

Boomvalk kort voordat hij de libel grijpt

Reacties