Botlek

Als ik een tijdje buiten Spijkenisse ben geweest en via de Botlektunnel en Hartelbrug mijn woonplaats weer inrijd, denk ik vaak waarom wonen we hier eigenlijk, in al dat beton tussen de industrie? En als ik na een tijdje weer gewend ben weet ik het antwoord: het is hier veelzijdig en dynamisch.

Zelfs midden in de industrie en dan vooral in de met havens doorspekte Botlek. Overtuig uzelf!
Langs de oevers lopen deze watervogels, die ook wel eens vliegen:
Oeverlopers

De reiger heeft soms zijn eigen plekje

Op andere momenten moet hij zich aan zijn buren opdringen

Als hier een container afvalt, mag je vissen naar de inhoud


Torenvalk speurt de oevers af naar muizen

Een van de vele soorten Blauwtjes, al aardig versleten.


Vergezicht vanaf de oever, waar ik even een uiltje knapte.





En dan valt de avond over de haven.
Prachtig gebied toch?

Reacties